Styczeń i luty 2011 w PP Selkar

4 marca 2011

W związku z bardzo dobrym przyjęciem mojego ostatniego raportu dotyczącego roku 2010 w Programie Partnerskim Selkar.pl, zdecydowałem się przygotować kolejny. Tym razem przeanalizowałem zarobki partnerskie z dwóch pierwszych miesięcy roku 2011.

Skupiłem się przede wszystkim na ukazaniu struktury zarobków ze stycznia i lutego pod względem dni miesiąca, a także dni tygodnia.

Mam nadzieję, że raport ten przypadnie Ci do gustu i będzie pewnym kierunkowskazem dla Twoich działań.

Styczeń 2011

W styczniu 2011 partnerom Programu Partnerskiego Selkar udało się zarobić w sumie aż 8208,81 zł, a ich zarobki kształtowały się w następujący sposób:

Styczeń 2011 w Programie Partnerskim Selkar

Jest to bardzo dobry wynik! W moim ostatnim raporcie z 2010 roku pisałem o tym, że najlepszym miesiącem w historii istnienia programu był grudzień 2010 roku. Styczeń 2011 uplasował się na drugiej pozycji. Świadczy to o tym, że nasz program cały czas się rozwija, a rzesza naszych aktywnych partnerów, którzy coraz lepiej zarabiają, wciąż rośnie.

Najlepszym dniem miesiąca okazała się ostatnia niedziela miesiąca, czyli 30 dzień stycznia. Partnerzy zarobili tego dnia aż 405,83 zł. Zaznaczyłem ten dzień na wykresie czerwonym kolorem.

Skoro już mówimy o najlepszych dniach, warto zainteresować się strukturą średnich zarobków partnerów w konkretnych dniach tygodnia. W styczniu 2011 wyglądało to tak:

Styczeń 2011 w Programie Partnerskim Selkar

Najlepszym dniem tygodnia dla partnerów był poniedziałek. Średnie zarobki wyniosły tego dnia 331,93 zł.

Zdecydowanie najsłabsza była sobota. Tego dnia partnerzy zarabiali średnio prawie o połowę mniej niż w poniedziałek, bo tylko 187,65 zł.

Obserwując ten wykres, od razu rzuca się w oczy pewna prawidłowość. Dużo więcej prowizji partnerzy zdobywali na początku tygodnia, a wraz z każdym kolejnym dniem, średnia wartość zarobków ulegała zmniejszeniu. W niedzielę następowało znaczne pobudzenie, które było sygnałem do rozpoczęcia kolejnego tygodnia od najwyższego poziomu.

Poza działalnością partnerów, z pewnością znaczny wpływ na taki stan rzeczy miała częstotliwość i cel korzystania ludzi z internetu w poszczególnych dniach tygodnia. Miałem kiedyś okazję zapoznać się z raportem na ten temat i wynikało z niego między innymi, że największych ruch w sieci jest właśnie w poniedziałek, kiedy większość ludzi wraca po weekendzie do pracy. Było w nim ponadto napisane, iż ludzie ci często wybierają się tego dnia na internetowe zakupy. Z raportu wynikało również, że internauci są najmniej aktywni właśnie w piątek i sobotę, ponieważ w tych dniach skupiają się na różnych formach „odstresowywania się” po ciężkim tygodniu.

Struktura zarobków naszych partnerów doskonale potwierdza przytoczone przeze mnie tezy.

Luty 2011

Tak jak pisałem w raporcie „Program Partnerski Selkar.pl w 2010 roku”, za najgorsze miesiące w roku w naszej branży uważane są cztery z nich: luty, marzec, kwiecień i maj. Dodatkowo luty jest najkrótszym miesiącem w roku. Dlatego też obawiałem się, że po tak nadzwyczaj dobrych dwóch ostatnich miesiącach, może nastąpić pewnego rodzaju załamanie, kryzys.

Rzeczywistość bardzo szybko zweryfikowała moje obawy. Okazało się bowiem, że nasi partnerzy tak się wzięli do roboty, że wynik ze stycznia 2011 poprawili o 25% zarabiając w lutym aż 10218,11 zł.

Zarobki w poszczególnych dniach miesiąca wyglądały tak:

Luty 2011 w Programie Partnerskim Selkar

Nie muszę chyba dodawać, że tak dobry wynik zepchnął styczeń na 3 miejsce w historii programu partnerskiego, a luty zajął jego dotychczasowe miejsce, które zazwyczaj premiowane jest brązowym medalem.

W lutym 2011 zdecydowanie najbardziej dochodowym dla partnerów dniem była środa, 23 lutego 2011. Zarobki partnerów wyniosły tego dnia aż 544,31 zł.

Być może zastanawiasz się, jak to możliwe, że środa okazała się najlepszym dniem miesiąca, skoro w poprzednim miesiącu był to jeden ze słabszych dni. Otóż w lutym 2011 struktura zarobków partnerów ze względu na dzień tygodnia uległa delikatnej zmianie. Średnie zarobki w poszczególnych dniach tygodnia kształtowały się w następujący sposób:

Luty 2011 w Programie Partnerskim Selkar

W tym miesiącu środa była zdecydowanie najlepszym dniem, gdyż średnie zarobki partnerów wynosiły tego dnia 460,01 zł.

Ponownie najsłabsza była sobota, ze średnią zarobków w wysokości 244,24 zł.

Ogólny schemat zarobków nie zmienił się jednak za bardzo. Można na wykresie pociągnąć umowną linię, która pokaże nam, że początek tygodnia przynosi partnerom największe zyski, które z każdym kolejnym dniem spadają, a najniższe są w sobotę. Niedziela ponownie jest zwiastunem wzrostów. Sytuacja wygląda więc podobnie jak w pierwszym miesiącu roku 2011.

3.    Podsumowanie, czyli..

Jakie wnioski można wyciągnąć z tego krótkiego raportu?

Tym, co najbardziej rzuca się w oczy w tym raporcie jest to, że partnerzy Programu Partnerskiego Selkar.pl od początku roku porządnie się wzięli do roboty, dzięki czemu biją kolejne rekordy. Z miesiąca na miesiąc rosną nie tylko zarobki, ale także wszystkie statystyki, między innymi liczba unikalnych wejść do naszej księgarni przez linki partnerskie. Muszę przyznać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony aż tak dobrymi dotychczasowymi wynikami i mam nadzieję, że nasza współpraca będzie się dalej rozwijała w tym kierunku.

Korzystając z okazji, wszystkim partnerom bardzo serdecznie gratuluję i dziękuję!

Poza tym, raport ten ma też na celu zobrazowanie pewnego schematu, o którym wspominałem już wcześniej. Z moich badań wynika, że klienci najchętniej kupują na początku tygodnia, a najmniej czasu na zakupy w internecie poświęcają w soboty. Oczywiście strony należy reklamować i pozycjonować codziennie,  można jednak wywnioskować, że reklamy i mailingi najlepiej jest wysyłać np. w niedzielę wieczorem.

Z jednej strony jest to prawidłowe podejście. Z drugiej należy jednak pamiętać, iż znaczna część internetowych marketingowców zna te fakty i właśnie w tym okresie będą chcieli wysyłać klientom swoje reklamy. Wówczas Twój mailing łatwo może zaginąć wśród innych wiadomości.

Wydaje mi się, że swoje działania należy uzależnić od oferty. Jeżeli Twój mailing znacznie wyróżnia się wśród konkurencji i przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, wówczas warto wysłać go wtedy, kiedy największa liczba internautów może skorzystać z danej oferty. Jeśli jest to jednak tylko niewyróżniająca się wśród setek innych oferta, wówczas może warto poczekać kilka dni i wysłać reklamę w dzień, kiedy do skrzynek potencjalnych klientów trafia mniej wiadomości.

Kilka ciekawych liczb

Na koniec chciałbym, abyś zapoznał się z kilkoma ciekawymi liczbami, dotyczącymi stycznia i lutego 2011 w Programie Partnerskim Selkar.pl:

  • Najlepszy partner zarobił ponad 2,200 zł
  • Suma zarobków partnerów wynosi 18426.92 zł
  • Najwyższa potwierdzona prowizja wynosi 139.14 zł
  • 156 partnerów zgarnęło przynajmniej 1 potwierdzoną prowizję
  • 50 partnerów zarobiło ponad 50 zł

Komentarze:

  • Pingback: Styczeń i luty 2011 w PP Selkar | Najlepsze Programy Partnerskie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Kategorie

Archiwum

Programy partnerskie

Sieci afiliacyjne

Ciekawe strony

Blogi, które czytam