Program Partnerski Selkar w 2010 roku

5 lutego 2011

Jakiś czas temu udostępniłem partnerom Programu Partnerskiego Selkar raport, w którym przedstawiłem kilka najbardziej interesujących statystyk z 2010 roku, z punktu widzenia każdego partnera. Poniżej przedstawiam treść raportu. Zapraszam do lektury.

1. Zarobki partnerów

Na początku chciałbym Ci pokazać jak kształtowały się zarobki wszystkich partnerów Programu Partnerskiego Selkar.pl w 2010 roku:

Zarobki partnerów

Pierwszym, co się rzuca w oczy na tym wykresie, jest znaczny wzrost (podwojenie!) zarobków partnerów w grudniu. Wykres ten potwierdza to, o czym pisałem Ci już w listopadzie w jednym z newsletterów:

…najlepszym okresem dla sklepów internetowych są 3 ostatnie miesiące roku, kiedy to generowane jest nawet 30-40% rocznego przychodu…w grudniu sprzedaje się dosłownie wszystko!

Tę opinię potwierdza też stopniowy wzrost zarobków partnerów już w październiku i listopadzie.

Nie ukrywam, że mamy przed sobą „najchudsze” miesiące w naszej branży. Uważa się za nie: luty, marzec, kwiecień i maj, co również znajduje swoje potwierdzenie na wykresie. Nie oznacza to jednak, że w tych miesiącach należy się poddać i zrezygnować ze swoich działań promocyjnych. Wręcz przeciwnie!

Najlepszym, co możesz zrobić,  jest wzięcie się porządnie do roboty, budowanie kolejnych stron i ministron, tworzenie ciekawych serwisów tematycznych i zdobywanie linków do tych już istniejących. Zastanawiasz się pewnie dlaczego…

Po pierwsze, w związku ze słabszym okresem, część partnerów popełnia błąd, o którym właśnie piszę i ogranicza swoje działania. Dzięki temu pojawia się dla Ciebie „więcej miejsca”. W związku ze spadkiem intensywności działań konkurencji, zdecydowanie łatwiej Ci będzie docierać do klientów.

Po drugie, koniec stycznia i luty to okres ferii zimowych dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i liceów. Będą oni mieli więcej czasu na czytanie książek lub ewentualne nadrabianie zaległości w szkole.

Po trzecie, ten sam okres jest najgorszym z punktu widzenia studentów, ponieważ na większości uczelni zaczyna się sesja, która żartobliwie jest uznawana za skrót i tłumaczona na „System Eliminacji Studentów Jest Aktywny”. Studenci nie dość, że muszą pozaliczać ćwiczenia, co często wiąże się z nadrabianiem zaległości w kolokwiach, to „w nagrodę” mogą podjąć nierówną walkę z wykładowcami na spotkaniach zwanych egzaminami. Wszystko to najczęściej polega na zarywaniu nocy, błyskawicznym tempie przyswajania ogromnych ilości informacji i poszukiwaniu nowych źródeł wiedzy, wśród których z pewnością można wyróżnić książki. Z podobną sytuacja mamy do czynienia także w czerwcu.

Skoro już mówię o studentach, to warto też zwrócić uwagę na fakt, że pierwsze pięć miesięcy roku, jest okresem wzmożonej pracy nad pracami dyplomowymi, takimi jak magisterskie czy licencjackie. Nie da się ich napisać bez skorzystania z przynajmniej kilkunastu książek.

Last but not the least..

Po czwarte, powinieneś pamiętać o tym, że wszystkie Twoje działania w internecie nie przynoszą korzyści od razu. Dobrym przykładem może być pozycjonowanie, które przynosi przecież efekty stopniowo. Jeżeli od stycznia będziesz rozbudowywał swoje strony i sukcesywnie zdobywał do nich kolejne linki, to oczywiście poza stałymi zarobkami w pierwszej połowie roku, w drugiej będziesz mógł cieszyć się z bardzo dynamicznie rosnących pieniędzy na Twoim koncie partnerskim. Tym samym będziesz doskonale przygotowany na ostatnie 3 miesiące roku.

Chciałbym Ci też przypomnieć o tym, że w naszym programie partnerskim cookies są aktywne aż 3 miesiące. Zatem klient, który kliknie w Twój link partnerski w kwietniu, będzie zapisany jako Twój klient, gdy powróci do naszej księgarni na przykład w czerwcu.

Gwarantuję Ci, że jeśli zastosujesz się do moich wskazówek, rok 2011 będzie zdecydowanie lepszym niż 2010! Oczywiście z całego serca Ci tego życzę.

2. Liczba odwiedzin linków partnerskich

Poniższy wykres obrazuje liczbę odwiedzin naszej księgarni pochodzących z linków partnerskich:

Liczba odwiedzin linków partnerskich

Liczba odwiedzin kształtuje się podobnie do sumy zarobków naszych partnerów. Można więc łatwo wywnioskować, że im więcej odwiedzin, tym większe zarobki. Nic w tym dziwnego.

Jaka jest zatem recepta na zwiększenie zarobków w programie partnerskim? Należy jak największa liczbę internautów zachęcić do zapoznania się z ofertą naszej księgarni. Można to osiągnąć na przykład tworząc nowe, niekoniecznie mocno rozbudowane, serwisy tematyczne. Zachęcam do budowania jak największej liczby stron, zróżnicowanych tematycznie. Zapewnisz sobie w ten sposób stały napływ klientów zainteresowanych różnymi książkami.

Na wykresie widać też udział unikalnych wizyt we wszystkich odsłonach strony. Żeby lepiej pokazać tą zależność, stworzyłem kolejny wykres, tym razem kołowy:

Źródła wejść na linki partnerskie

15% wszystkich wizyt z linków partnerskich jest wizytami unikalnymi. Potwierdza to moją poprzednią radę, iż warto jest tworzyć strony zróżnicowane tematycznie po to, by trafiać do jak największej grupy internautów, zainteresowanych zróżnicowaną tematyką. Dzięki temu łatwiej będzie o nowe bezpośrednie prowizje.

3. Liczba partnerów

W 2010 roku Program Partnerski Selkar.pl bardzo dynamicznie się rozwijał. Widać to nie tylko po rosnących z miesiąca na miesiąc zarobkach partnerów, ale także po dynamicznie rosnącej liczbie partnerów:

Liczba partnerów

W chwili pisania tego raportu, w naszym systemie zarejestrowanych było dokładnie 1638 partnerów. Pod tym względem jesteśmy jednym z największych programów partnerskich w Polsce.

Być może w Twojej głowie pojawiła się właśnie myśl, że skoro mamy tylu partnerów, może być trudno o zdobywanie nowych klientów. Nic bardziej mylnego. Otóż w 2010 roku, tylko 257 partnerów zdobyło przynajmniej jedną potwierdzoną prowizję.

Wniosek? W internecie pozostaje jeszcze bardzo dużo miejsca dla Twoich działań marketingowych związanych z naszym programem partnerskim. Można założyć, że setki tysięcy potencjalnych klientów czekają na Twoje reklamy.

4. Zarobki z I i II poziomu

Bardzo zaciekawiły mnie wyniki analizy zarobków partnerów, które podzieliłem ze względu na pochodzenie z I lub II poziomu:

Zarobki partnerów z 1 i 2 poziomu

Zarobki partnerów z II poziomu, to tylko 4% ogółu zarobków. Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że znaczna część zarobków partnerów z II poziomu pochodzi z mojego konta partnerskiego, które założyłem w celach statystycznych, to zarobki pozostałych partnerów z II poziomu to tylko 2% ogółu zarobków.

Dlaczego o tym piszę? Chciałem zwrócić Twoją uwagę na fakt, że warto jest reklamować nie tylko samą księgarnię Selkar, ale także jej program partnerski. Przypominam, że jako jeden z niewielu programów, oferujemy aż 20% prowizji z zarobków poleconych przez Ciebie partnerów. Oznacza to, że jeśli będziesz miał na przykład 10 partnerów i każdy z nich zarobi w ciągu roku 1000 zł, to Ty zarobisz aż 2000 zł!

5. Kilka ciekawych liczb

Na koniec chciałbym, abyś zapoznał się z kilkoma ciekawymi liczbami:

  • Najlepszy partner zarobił ponad 6500 zł
  • Suma zarobków partnerów w 2010 r. wynosi 54567,50 zł
  • W tym prowizje potwierdzone 49763,35 zł
  • Najwyższa potwierdzona prowizja wynosi 401,50 zł
  • 257 partnerów zgarnęło przynajmniej 1 potwierdzoną prowizję
  • 102 partnerów zarobiło ponad 50 zł

Jeżeli chcesz pobrać raport w formacie .PDF kliknij: Raport 2010.

Komentarze:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Kategorie

Archiwum

Programy partnerskie

Sieci afiliacyjne

Ciekawe strony

Blogi, które czytam