Dlaczego użytkownicy opuszczają strony internetowe?

23 sierpnia 2016

Dlaczego użytkownicy opuszczają strony internetowe?Każdy, kto miał okazję prowadzić własną stronę internetową wie, jak trudno jest zdobyć potencjalnych czytelników / klientów. Nikt raczej nie będzie się kłócił z faktem, że w obecnych czasach wymaga to nie lada nakładów pracy lub/i finansowych. Co jeśli jednak udało Ci się doprowadzić do sytuacji, w której regularnie trafiają na Twoją stronę nowi użytkownicy, ale szybko z niej uciekają? Poniżej znajdziesz 8 głównych powodów dlaczego użytkownicy opuszczają strony internetowe.

Dlaczego użytkownicy opuszczają strony internetowe?

  1. Zła nawigacja po stronie – nawigacja powinna być logiczna, intuicyjna i łatwa do zrozumienia. Jeśli użytkownik nie może odnaleźć interesujących go treści – szybko wyjdzie ze strony.
  2. Za dużo reklam – jeśli chcesz zarabiać na stronie, na pewno umieścisz na niej reklamy. Pamiętaj, żeby były dyskretne, stanowiły tylko dodatek do treści, a nie były podstawą strony.
  3. Złe rozmieszczenie contentu (czyli treści) – elementy znajdujące się na stronie powinny być czytelne, ułożone w logiczną całość. Grupuj podobne treści, żeby ułatwić ich odnalezienie.
  4. Nagrania audio i video, które same się odpalają – użytkownicy wolą mieć wybór i sami chcą zdecydować czy obejrzeć dane video. Moim zdaniem, nie ma nic gorszego niż dźwięk audio na stronie, który trudno wyłączyć – od razu zamykam taką stronę.
  5. Konieczność rejestracji – jak najwięcej opcji i treści powinno być dostępnych bez logowania. Wielu użytkowników ma obawy przed rejestracją gdziekolwiek. Jeśli nie widzą wartościowych treści – opuszczą Twoją stronę.
  6. Nudny content / design – tu chyba nie trzeba nic dodawać 🙂
  7. Zła czytelność – zły dobór czcionek, ich wielkości, a także kolorystyki na stronie może wpłynąć na słabą czytelność strony, co skutecznie zniechęca użytkowników do korzystania z niej.
  8. Brak aktywności – każda strona musi być aktualizowana, muszą się pojawiać nowe treści. Bez tego, użytkownicy szybko o niej zapomną, bo nie mają po co na nią wracać.

Mam nadzieję, że powyższe rady pomogą Wam w utrzymaniu zainteresowania użytkowników podczas pobytu na Waszej stronie.

A może macie jeszcze jakieś pomysły? Chętnie ich wysłucham. Zapraszam do komentowania 🙂

Kategorie i tagi

Kategorie: E-biznes, Marketing internetowy, Skuteczny partner

Komentarze:

  • Hubert Oleszczuk napisał(a):
    31 sierpnia 2016 o 19:35

    Mnie najbardziej odrzuca przeniesienie gdzieś indziej po kliknięciu – niektórzy mają jakąś wtyczkę, która gdy kliknie się gdziekolwiek na stronie to albo przenosi na inną stronę, albo wyskakuje gigantyczny popup. Oba rozwiązania są irytujące – najczęściej pojawiają się gdy chcę zostawić kometnarz i często rezygnuję z jego zostawienia. A stronę omijam.
    I różnego rodzaju błędy, np. przy wpisywaniu captcha.

  • ciekawa psychologia napisał(a):
    21 października 2016 o 22:36

    Dizekuję. Przemyślę rady, by czas pobytu na mojej stronie wydłuzyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Kategorie

Najnowsze komentarze

Archiwum

Jestem managerem

Program partnerski FunHub.pl

Programy partnerskie

Sieci afiliacyjne

Ciekawe strony

Blogi, które czytam