Jak zwiększyć zarobki w programach partnerskich?

25 lipca 2011

Ostatnio miałem przyjemność przeprowadzić kilka rozmów z partnerami Programu Partnerskiego Selkar.pl na temat ich stron. Pytali mnie o to, co powinni zmienić w swoich serwisach, aby zwiększyć zarobki. Na podstawie tych kilku dyskusji można było wyciągnąć wniosek, że znaczna część partnerów popełnia na swoich stronach te same błędy. Postanowiłem więc zebrać kilka najczęstszych błędów i napisać jak je rozwiązać.

Oto kilka moich prostych rad, które mogą pozwolić Ci zwiększyć swoje zarobki w PP Selkar.pl:

  1. Nie umieszczaj na swoich stronach zbyt dużej ilości reklam. Pamiętaj, że użytkownik wchodzi na Twoje strony w poszukiwaniu konkretnych treści, a nie tylko reklam. Jeśli po wejściu na stronę, w ciągu kilku pierwszych sekund zobaczy same reklamy, bardzo prawdopodobne, że zamknie okno z Twoją stroną.
  2. Z punktu pierwszego płynie kolejny wniosek: nie pozwól, by reklamy odciągały wzrok od treści strony. Powinny one być jak najbardziej poukrywane.
  3. Warto skupić się na 1-2, maksymalnie 3 programach partnerskich. Jeżeli będziesz starał się zarabiać „na kilku frontach” może się okazać, że nie zarobisz nigdzie. Im więcej programów, tym więcej reklam.
  4. Reklamy muszą być powiązane tematycznie ze stroną. Jest to bardzo ważne! Jeśli np. prowadzisz stronę o dietach, a będziesz na niej reklamował sklep z bronią, to raczej na takiej reklamie nie zarobisz. Jeśli natomiast podrzucisz użytkownikom kilka ciekawych książek Pierre’a Dukana czy Ewy Dąbrowskiej, to znacznie zwiększysz swoją szansę na zarobienie prowizji.
  5. Pamiętaj, żeby tworzyć strony tak, by użytkownik, który pierwszy raz wejdzie na Twoją stronę bez problemu umiał się po niej poruszać. Strony www powinny być bardzo intuicyjne, a menu powinno być zauważalne już po pierwszym rzucie oka. Jeżeli użytkownik taki nie znajdzie nawigacji, to nie przejdzie też na kolejne podstrony. Trafi więc też do niego mniej reklam…
  6. Stosuj reklamy na zasadzie rekomendacji. Chodzi o to, byś na swojej stronie (czy w newsletterach) polecał ciekawe książki, abyś pisał nie tylko o jej tematyce i autorze, ale także wspomniał o swojej opinii, odczuciach. Poinformuj użytkownika, czy warto daną książkę przeczytać.
  7. Jeżeli wrzucasz na stronie okładki książek, to warto je podlinkować swoim linkiem partnerskim. To samo się tyczy też tytułu książki oraz autora.
  8. Jednym z najważniejszych źródeł zarobków w e-biznesie są newslettery. Polega to na budowaniu dużych baz mailingowych. Aby zachęcić użytkowników do zapisu na listę, zaoferuj im coś w zamian – np. darmowy ebook własnego autorstwa lub jakiś ciekawy artykuł. Im więcej ludzi zapisze się na newsletter, tym większa liczba internautów otrzyma Twoją reklamę, a to z kolei może zapewnić Ci naprawdę duże zyski. Pamiętaj aby nie wysyłać samych reklam! Powszechnie stosuje się jedną zasadę: na 3 maile z ciekawą treścią przypada 1 z interesującą reklamą – koniecznie powiązaną tematycznie z daną bazą użytkowników.
  9. Warto przemyśleć kwestię ukrywania linków partnerskich. Niestety część potencjalnych klientów, widząc link partnerski, usuwa część odpowiedzialną za identyfikację partnera. Możesz użyć jakiegoś prostego skryptu maskującego lub korzystać ze skracania linków.
  10. Badaj wyniki swoich działań. Jeżeli coś przynosi efekty to idź w tym kierunku, jeśli nie, to szukaj innego rozwiązania. Tylko nie licz, że jedna zmiana od razu zarobi Ci dużo kasy – wszystko systematycznie, po kolei.

Masz stronę, na której zarabiasz mniej, niż byś chciał? Mam nadzieję, że niektóre z tych rad pomogą Ci to zmienić. A może podejrzewasz, że popełniasz inne błędy? Jeśli tak, to skomentuj ten wpis, podaj adres strony i napisz mi swój plan działania. Może będę w stanie coś Ci podpowiedzieć.

Komentarze:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Kategorie

Archiwum

Programy partnerskie

Sieci afiliacyjne

Ciekawe strony

Blogi, które czytam