Program Partnerski z grami MMO
Ponad rok temu pisałem na blogu o Programie Partnerskim FunHub, który mniej więcej wtedy rozpoczął swoją działalność. Było w nim wówczas dosłownie kilkanaście gier MMO, które można było promować. Od pewnego czasu jestem managerem tego programu partnerskiego. W tej chwili, partnerzy mogą reklamować aż 28 gier w modelu CPL i 10 w modelu CPS (RS). Co ważne, te liczby z każdym tygodniem rosną.
Gry MMO(RPG)
Gry MMO (Massively Multiplayer Online Games), mówiąc w skrócie, są online’owymi (rozgrywka tylko przez internet) grami komputerowymi, w których uczestniczą miliony graczy z całego świata.
Co ciekawe, obecnie obserwujemy trend, w którym gry te są udostępniane przed producentów zupełnie za darmo. Wystarczy się zarejestrować i można rozpocząć swoją przygodę w wirtualnym świecie. Warto zwrócić uwagę, że znaczna część z nich to gry przeglądarkowe (grasz w przeglądarce internetowej; nie musisz nic instalować). Pozostałe należy ściągnąć z internetu. Klient takiej gry ma zwykle średnio od 1 do 5 GB.
Myślę, że wielu z Was może się zastanawiać na czym polega haczyk. Otóż, w gry rzeczywiście można grać totalnie za darmo. Jeśli jednak ktoś nie chce poświęcać czasu np. na rozwój swojej postaci, może zapłacić żeby szybciej osiągnąć wymagany poziom. W strzelankach można np. kupować bronie czy zbroje, których „darmowe” zdobycie zwykle wiąże się z wielogodzinnym graniem.
Zarabianie na grach MMO
Mam nadzieję, że tym krótkim wstępem zainteresowałem Was rynkiem gier MMO, który od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie w Polsce. Daleko przed nami w tej kwestii są Niemcy, Austria, Wielka Brytania czy Francja, nie wspominając o krajach azjatyckich. Polski rynek gier MMO ma jeszcze bardzo duży potencjał i wśród ekspertów uważany jest za jeden z najważniejszych w Europie. Warto jest więc wykorzystać ten fakt i „wskoczyć do odjeżdżającego pociągu„, póki cały czas jesteśmy na fali wznoszącej.
Na promowaniu gier MMO można zarabiać w dwóch podstawowych modelach:
- CPL (Cost Per Lead) – najczęściej zarabiasz na rejestracji gracza (SOI – sama rejestracja lub DOI – potwierdzona rejestracja). Zdarza się, że taki gracz musi też wykonać np. pierwszą misję lub przejść tutorial. Są to jednak pojedyncze tytułu,
- CPS / RS (Cost Per Sale / Revenue-share) – w tym modelu zarabiasz jeżeli poleceni przez Ciebie gracze wydadzą jakieś pieniądze w grze. Otrzymasz wówczas np. 40% od jego wydatków.
W Programie Partnerskim FunHub można obecnie promować 28 gier w modelu CPL, wśród których znajdziesz kultowe tytuły, takie jak:
- World of Tanks – od 4,00 PLN,
- The Settlers – od 2,80 PLN
- Allods – od 5,50 PLN,
- Forge of Empires – od 3,00 PLN,
czy super nowości, do których na pewno możemy zaliczyć chociażby:
- Miasto Pary – od 1,50 PLN,
- War Thunder – od 3,00 PLN,
- Duel of Champions – od 3,00 PLN.
Wśród gier w modelu CPS / RS, z kolei, znajdują się najlepiej konwertujące programy, czyli takie, które mogą partnerom zapewnić najwyższe przychody. Pod tym względem na pewno wyróżniają się:
- Imperium Stylu – od 45%,
- Khan Wars – od 45%,
- Arena Mody – od 45%,
- Wesoła Osada – od 35%.
Zarabiaj polecając Program Partnerski FunHub
W Programie Partnerskim FunHub można zarabiać również promując sam program. Otrzymasz 10 zł za każdego aktywnego wydawcę. Warunkiem przyznania bonusu jest wygenerowanie przez poleconego wydawcę przynajmniej 5 dochodowych akcji (np. 5 leadów).