Czym jest Google AdWords?
Kilka dni temu, jeden z początkujących partnerów Programu Partnerskiego Selkar spytał mnie czym jest Google AdWords. Powiedział, że na różnych blogach widział tą nazwę, ale mimo heh wygooglowania, nie znalazł łatwego do zrozumienia tekstu, który odpowiedziałby mu na jego pytanie. A więc..
Czym jest Google AdWords?
W kilku słowach, jest po prostu to system reklamowy Google, który pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych zarówno w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, jak i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense.
Reklama w wynikach wyszukiwania:
Reklama na innych stronach:
Personalizacja reklam w Google AdWords
Google AdWords umożliwia nam personalizację każdej kreacji reklamowej:
- wybierasz słowa kluczowe (np. po których wpisaniu w wyszukiwarce Google pojawi się Twoja reklama),
- tworzysz teksty składające się na reklamę,
- ustalasz ile chcesz płacić za kliknięcie w Twój link (im więcej, tym częściej i wyżej będzie wyświetlana Twoja reklama)
- wybierasz strony, na których chcesz, aby Twoja reklama była wyświetlana,
- możesz ustawić dzienny limit, ile jesteś w stanie wydać na reklamę,
- możesz stosować różne formaty reklam, a nawet kierować reklamy na określone języki, kraje i regiony.
- i jeszcze dziesiątki innych możliwości konfiguracyjnych.
Skuteczność reklam w Google AdWords
Moim zdaniem, jest to obecnie jedna z najlepszych form promocji stron internetowych. Dlaczego? Po pierwsze, sam wszystko ustalasz i w każdej chwili możesz modyfikować, dzięki czemu cały czas możesz tak dostosowywać swoje reklamy, aby przynosiły Ci jak najwyższe zyski. Po drugie, przy odpowiednim dostosowywaniu reklam i słów kluczowych, precyzyjnie trafiasz do grup docelowych, które są zainteresowane Twoją stroną czy produktami. Po trzecie, sam decydujesz ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na konkretne reklamy i płacisz tylko za kliknięcia w reklamę, a nie tylko za jej wyświetlenie, dzięki czemu masz dużą pewność, że dana osoba, zapozna się z treścią Twojej witryny. Nie muszę chyba dodawać, że Google od wielu lat są najbardziej popularną wyszukiwarką na świecie, więc warto pojawiać się w jej wynikach wyszukiwania.
Narzędzie Google AdWords
Google AdWords oferuje bardzo dużo przydatnych, ale niekoniecznie skomplikowanych narzędzi, dzięki czemu nawet początkujący użytkownicy, powinni sobie poradzić z obsługą całego tego systemu reklamowego. Należy do nich zaliczyć chociażby narzędzie przygotowujące propozycje słów kluczowych dla danej reklam/witryny czy szacujące koszt danego słowa kluczowego.
Pingback: SEO, SEM, PPC i PR – co oznaczają te skróty? | E-biznes: Programy partnerskie i Sieci afiliacyjne