Złoty Program Partnerski ponownie strzela sobie w kolano..
Dziś krótki wpis, ale dla wielu z Was na pewno istotny. Przed chwilą dostałem maila ze Złotego Programu Partnerskiego (program partnerski wydawnictwa ebookowego Złote Myśli) o kolejnych zmianach w naliczaniu prowizji.
Pierwsze zmiany w Złotym Programie Partnerskim
Mniej więcej rok temu Złote Myśli poinformowały, że zmieniają się zasady naliczania prowizji. Wcześniej było tak, że bez względu na to, co wpiszemy jako nazwę kampanii w linku partnerskim, naliczana była prowizja bezpośrednia (25%) i wieczna (15%, jeżeli klient był zapisany pod nas). Złote Myśli wysyłało do klientów mailingi z linkami partnerskimi, dzięki czemu można było zgarniać prowizje całkowite za zamówienia poleconych klientów.
Po zmianach, znaczenia nabrała nazwa kampanii. Jeżeli w linku znajduje się domyślna kampania, wówczas partner otrzymuje tylko prowizję wieczną a bezpośredniej już nie. Dotyczy to m.in. mailingów wysyłanych przez Złote Myśli. Prowadzący Złoty Program Partnerski próbowali wmówić partnerom, że zmiany są wprowadzane w celu zwiększenie zarobków aktywnych partnerów i podwyższyli prowizję bezpośrednią do 30%, jeżeli w linku znajduje się inny niż domyślny znacznik kampanii. W praktyce, zmiany te, oznaczały spadek zarobków u zdecydowanej większości partnerów.
Kolejne zmiany w Złotym Programie Partnerskim
Teraz Złote Myśli postanowiły pójść o krok dalej. Od 14 maja 2012 mailingi w ogóle nie będą zawierały linków partnerskich. Co więcej, zrezygnowano też z podwyższonej o 5% prowizji bezpośredniej przy zmienionych nazwach kampanii.
Widać, że Złote Myśli dążą do jak największego obcięcia kosztów. Najgorsze w tym jest to, że robią to kosztem partnerów, którzy zbudowali im jedną z największych baz klientów w Polsce.
Co myślicie o zmianach w Złotym Programie Partnerskim?
Jestem ciekawy, co Wy o tym myślicie. Czy wpłynie to na Wasze zaangażowanie we współpracę ze Złotymi Myślami? Czy może uważacie, że wszystko jest w porządku i nie ma o czym gadać? Zapraszam do dyskusji w komentarzach poniżej!
Pingback: Złotemyśli – nie ucina się kurze złotych jaj… | Fioletowy Partner. Programy partnerskie.