Prowizje w programach partnerskich
Działanie prowizji partnerskich na pierwszy rzut oka może wydawać się dość skomplikowane. W rzeczywistości jednak nie jest to zbyt trudne, wystarczy zrozumieć pewne prawidłowości.
Rodzaje prowizji w programach partnerskich
Wśród podstawowych rodzajów prowizji partnerskich można wyróżnić:
- prowizja bezpośrednia (np. 8%),
- prowizja wieczna (np. 2%).
W skrócie można powiedzieć, że prowizja bezpośrednia jest to prowizja od zamówień złożonych po wejściu bezpośrednio z linku partnerskiego. Natomiast prowizja wieczna jest to prowizja od wszystkich zamówień klienta, który zarejestruje się po wejściu z linku partnerskiego.
Warto zwrócić uwagę na fakt, ze prowizje są niezależne od siebie, tzn., ze naliczenie jednej nie wyklucza naliczenia drugiej. W rzeczywistości najczęściej prowizja partnerska składa się zarówno z bezpośredniej jak i wiecznej. W tym przypadku będzie więc wynosiła całe 10%. Czyli np. jeśli ktoś złoży zamówienie na książki za 200zł, to Ty zarobisz 20zł.
Wpływ ciasteczek (cookies) na prowizje
W przypadku większości programów partnerskich, ciasteczka (cookies) są ważne około 3-6 miesięcy. Ma to wpływ na naliczanie Twoich prowizji. Tak więc zarobisz 10% od wszystkich zamówień klienta, który wszedł przez Twój link, w okresie 3 miesięcy.
Ponadto, po upływie tych 3 miesięcy, otrzymasz 2% od wszystkich kolejnych zamówień danego klienta. Oczywiście jeśli znowu wejdzie przez Twój link, cookies ponownie zapiszą się na jego komputerze i wówczas znowu będziesz otrzymywał 10% od jego zamówień.
Tylko prowizję wieczną / bezpośrednią..
Tylko prowizję bezpośrednią (8%) otrzymasz wtedy, gdy klient jest już zarejestrowany w naszej księgarni z linku innego partnera, ale po wejściu z Twojego linku złoży zamówienie (a nie miał już cookies innego partnera na komputerze).
Tylko prowizję wieczną (2%) otrzymasz wtedy, gdy klient zarejestrował się z Twojego polecenia i po upływie 3 miesięcy wejdzie do naszej księgarni bez Twojego linku partnerskiego i złoży zamówienie.