Duże zmiany w Złotym Programie Partnerskim..na pewno nie na lepsze
Dosłownie kilka minut temu otrzymałem wiadomość od Marcina Kądziołki, prezesa zarządu Złotych Myśli. Pisze on o kryzysie w Złotym Programie Partnerskim, który zmusza ich do zmian. W wyniku problemów z płynnością finansową, podjęto decyzję m.in. o obniżeniu prowizji o połowę.
Poniżej pełna treść e-maila. Co myślicie o tych zmianach? Jak wpływają one na Wasz stosunek do ZPP? Zamierzacie dalej aktywnie promować ofertę Złotych Myśli, czy może skupicie się na innych programach partnerskich?
Zapraszam do lektury:
Drodzy Partnerzy,
W związku z tym, że cały czas mamy zbyt niską sprzedaż w stosunku do oczekiwań, nie jesteśmy w stanie na bieżąco regulować zobowiązań wobec Was. Obcięliśmy wszelkie możliwe koszty, aby działać jak najbardziej efektywnie, jednak cały czas jest to niewystarczające. Według naszej analizy składa się na to kilka czynników:
- wiele publikacji na powtarzające się tematy lub też takie, które wydane były kilka lat temu i nie przystają jakościowo do dzisiejszych realiów
- nasze działania marketingowe były zbyt rozproszone na wiele tematów, co nie pozwalało na dobrą promocję żadnego z tytułów
- zaniedbanie przez nas Złotego Programu Partnerskiego
- zmiany na rynku (spadek czytelnictwa, presja na obniżenie cen, zmniejszające się marże)
Wydaje mi się, że zaadresowaliśmy wszystkie z powyższych tematów i od grudnia 2012 roku mocno pracujemy nad wdrażaniem nowej strategii. Przede wszystkim wydajemy znacznie mniej publikacji i są one naszym zdaniem bardzo wysokiej jakości. Zarówno pod względem merytorycznym, jak i wizerunkowym (okładki). M.in. uzyskaliśmy prawa do wydania książek Randy’ego Gage’a, autora światowych bestsellerów.
W 2013 roku skupiliśmy się na 3 głównych tematach:
- książka Kamili Rowińskiej „Buduj swoje życie odpowiedzialnie i zuchwale”
- promocja szkolenia T. Harva Ekera
- Randy Gage
Odświeżyliśmy panel Programu Partnerskiego i zamierzamy cyklicznie organizować szkolenia sprzedażowe online dla Partnerów.
Aby dostosować się do zmian na rynku, podjąłem trudną decyzję o obniżeniu o połowę prowizji partnerskich. Likwiduję również wszystkie konkursy, które obecnie mają miejsce (m.in. premie za promowanie premier i premie za zwiększone obroty). Ma to na celu stworzenie jak największych oszczędności, abyśmy mogli przetrwać trudny okres i dalej dawać Wam możliwość zarobku przy promowaniu naszych produktów. Zauważcie, że nawet obniżona prowizja to wciąż 20%, co jest jedną z najwyższych prowizji na rynku w tej branży.
Cały proces tłumaczyłem na webinarze. Podczas webinaru ustaliliśmy, że wyślemy do wszystkich Partnerów ankietę, w której będziecie się mogli wypowiedzieć, w jaki sposób rozdzielić obniżkę. Czy prowizję bezpośrednią obniżamy do 12,5%, a wieczną do 7,5%, czy ma to być zrobione w jakiś inny sposób.
Zmiany wchodzą w życie 1.05.2013.
Mam nadzieję, że wprowadzenie nowych, lepszych produktów, na które będzie większe zapotrzebowanie na rynku, pozwoli Wam zachować, a nawet podwyższyć zarabiane kwoty, pomimo zmniejszonej procentowo prowizji.
Jednocześnie chciałbym zachęcić do kontaktu i dyskusji. Chętnie rozważymy wszelkie Wasze uwagi, co możemy zrobić, żeby wspólnie przetrwać ciężki okres i wrócić na ścieżkę dynamicznego rozwoju.
Pingback: Nie będę płakać po Złotym Programie Partnerskim | zarabianie-na-blogu.pl