Bardziej dochodowy użytkownik?
Jakiś czas temu czytałem wpis Krzysztofa Lisa, w którym prowadził on rozważania nad tym, jakiego typu użytkownicy są dla właściciela strony najbardziej dochodowi. Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi, gdyż dużo zależy od tego, na czym chcemy zarabiać.
Jeżeli chcemy zarabiać na reklamach, to będzie to możliwe głównie dzięki nowym użytkownikom, którzy nie znają jeszcze dokładnej struktury strony i najpierw muszą trochę poszukać, zanim znajdą to co ich interesuje. “Starzy” użytkownicy wchodząc na stronę, wiedzą gdzie szukać tego, co ich najbardziej interesuje, czyli głównej treści. Wówczas zwracają dużo mniej uwagi na inne części strony, w tym także reklamy.
Z kolei, jeśli chodzi o programy partnerskie to wydaje mi się, że łatwiej jest zarobić dzięki „starym” użytkownikom, którzy już nas (lub nasz serwis) trochę znają, w jakiś sposób ufają nam i wierzą, że polecamy tylko najlepsze lub najtańsze rzeczy.
Utrzymuj klientów, a nie pozyskuj
Przy okazji przypominam, że jedną z podstaw ekonomii / marketingu jest twierdzenie, iż pozyskanie nowego klienta kosztuje 5–10 razy więcej niż utrzymanie starego. Ponadto pozyskanie lojalnego klienta, czyli takiego, który zostanie naszym stałym klientem, jest nawet 100 razy droższe. Warto jest więc dążyć do zatrzymania i przywiązania klientów/użytkowników do naszego serwisu czy usług. Można to osiągnąć między innymi dzięki dobrym, wartościowym stronom, które są prowadzone na stałym, wysokim poziomie.
Ps. Bardzo dobrym narzędziem, służącym nawiązywaniu stałego kontaktu, a tym samym przywiązaniu użytkowników do swojego serwisu są autorespondery, o których napiszę już wkrótce.